Εκπαιδευτική επίσκεψη στην Αθήνα και την Βουλή των Ελλήνων

Την ευκαιρία να επισκεφθούμε τη Βουλή και άλλα αξιοθέατα της Αθήνας είχαμε 5 συνοδοί καθηγητές/τριες και 92 μαθητές της Γ’ τάξης του σχολείου μας το τριήμερο 24 έως 26 Νοεμβρίου 2017, αποκομίζοντας μια σημαντική εκπαιδευτική εμπειρία.

Νωρίς το πρωί της Παρασκευής 24/11 αναχωρήσαμε οδικώς από το χώρο του σχολείου. Με τη μεσολάβηση δύο στάσεων σε Λάρισα και Λαμία, και φθάνοντας στην Αθήνα νωρίς το απόγευμα, επισκεφθήκαμε το Κέντρο Πολιτισμού του Ιδρύματος Σταύρου Νιάρχου, που βρίσκεται στην περιοχή του Νέου Φαλήρου (Φαληρικό Δέλτα), όπου και περιηγηθήκαμε στον χώρο αυτό, ένα πραγματικό στολίδι της πόλης, που φιλοξενεί την Εθνική Βιβλιοθήκη αλλά και πλήθος πολιτιστικών εκδηλώσεων και άλλων πολυποίκιλων δραστηριοτήτων, ενώ προσφέρει και μια εξαίρετη γενική άποψη τόσο της πόλης της Αθήνας από την παραθαλάσσια πλευρά της όσο και του Αργοσαρωνικού κόλπου. Στη συνέχεια καταλύσαμε στο χώρο διαμονής μας, το ξενοδοχείο President, επί της λεωφόρου Κηφισίας. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής από το Φαληρικό Δέλτα έως την περιοχή των Αμπελοκήπων που βρίσκεται το ξενοδοχείο, είχαμε την ευκαιρία να δούμε κάποια αξιοθέατα, ιστορικά μνημεία και κτήρια της πόλης, όπως τις Στήλες του Ολυμπίου Διός, το Παναθηναϊκό Στάδιο, το Λόφο του Αρδηττού, το Πάντειο Πανεπιστήμιο, την Εθνική Πινακοθήκη, το ξενοδοχείο Χίλτον, τον Πύργο των Αθηνών, το Μέγαρο Μουσικής κ.λ.π. Μετά το δείπνο, μεταβήκαμε στο κέντρο της πόλης . Περνώντας από την οδό Βασιλίσσης Σοφίας είδαμε το Πολεμικό Μουσείο, το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, πρεσβείες διαφόρων χωρών και το πανέμορφα φωταγωγημένο ιστορικό ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετάνια στη συμβολή με την οδό Πανεπιστημίου για να φθάσουμε τελικά στην πολύβουη οδό Βουκουρεστίου, με τα πανάκριβα και πολυτελή καταστήματα, όπου βρίσκεται ένα από τα παλαιότερα και μεγαλύτερα θέατρα της χώρας, το πρόσφατα ανακαινισμένο ΠΑΛΑΣ. Εδώ, μέσα σε μια κατάμεστη αίθουσα, παρακολουθήσαμε το 2ωρο θεατρικό έργο «Μαντάμ Σουσού». Μια καταπληκτική ηθογραφική σάτυρα, γεμάτη μουσική, χορό και πολύ γέλιο, γραμμένη από τον ειδικό του είδους, δημοσιογράφο και συγγραφέα Δημήτρη Ψαθά, την μεταπολεμική περίοδο που όμως παραμένει πάντα επίκαιρη.

Η επόμενη ημέρα, το Σάββατο 25/11 περιελάμβανε ένα αρκετά πλούσιο πρόγραμμα. Έτσι, νωρίς το πρωί και αμέσως μετά το πρωινό στο ξενοδοχείο, ξεκινήσαμε για την περιοχή των αρχαιολογικών χώρων της Αθήνας. Αρχίζοντας από την περιοχή Μακρυγιάννη και στο ύψος της Πύλης του Αδριανού, περπατήσαμε την πεζοδρομημένη οδό Διονυσίου Αρεοπαγίτη, έναν από πιο όμορφους και ακριβούς δρόμους της πρωτεύουσας. Φθάσαμε στο νέο μουσείο της Ακρόπολης, τον εντυπωσιακό αυτό χώρο που φιλοξενεί μεγάλο μέρος της ιστορίας της «κλασσικής» αρχαιότητας, όπου και ξεναγηθήκαμε από ειδικούς ξεναγούς. Στη συνέχεια ανεβήκαμε στον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης. Χιλιάδες επισκέπτες από κάθε γωνιά του πλανήτη βρίσκονταν εκεί θαυμάζοντας τα επιτεύγματα των αρχαίων μας προγόνων. Περιηγηθήκαμε και ξεναγηθήκαμε στο χώρο, βλέποντας με δέος και συγκίνηση τον Παρθενώνα, το Ηρώδειο θέατρο, το Ερεχθείο, τις Καρυάτιδες αλλά και απολαμβάνοντας τη μοναδική θέα τόσο της γύρω περιοχής όσο και της γιγαντιαίας μεγαλούπολης που απλώνεται σε ολόκληρο το λεκανοπέδιο ακόμη και στις πλαγιές των γύρω βουνών. Οι φωτογραφικές μηχανές δούλευαν ασταμάτητα… Κατεβαίνοντας από την Ακρόπολη, συνεχίσαμε πεζοί μέσα από τα γραφικά και πανέμορφα στενά της Πλάκας, της αρχαιότερης συνοικίας της πόλης, για να φθάσουμε τελικά στην πλατεία Μοναστηρακίου. Διασχίσαμε την θορυβώδη και πολύχρωμη πλατεία και προχωρήσαμε ακολουθώντας ανηφορικά τον πεζόδρομο της οδού Ερμού, τον πιο πολυσύχναστο ίσως  δρόμο της Αθήνας, εδώ που χτυπά η εμπορική καρδιά της πόλης με το πλήθος των καταστημάτων. Ο στολισμός λόγω των επερχόμενων εορτών, οι χιλιάδες άνθρωποι όλων των φυλών και όλων των ηλικιών που ξεπετάγονταν από παντού, οι ποικίλες μουσικές που ακούγονταν σε όλη τη διαδρομή, οι κλόουν και οι ξυλοπόδαροι, οι ηθοποιοί και οι μουσικοί του δρόμου, όλα αυτά δημιουργούσαν μια ιδιαίτερα λαμπρή και εορταστική ατμόσφαιρα. Το γεγονός ότι ήταν Σάββατο πρωί έδινε έναν ακόμη πρόσθετο τόνο στην κίνηση αυτή. Μάλιστα σε κάποιο σημείο της διαδρομής είχαμε την ευκαιρία να δούμε ένα ιδιαίτερα εντυπωσιακό μουσικοχορευτικό θέαμα από μια ομάδα 0 περίπου τυμπανιστών, ανδρών και γυναικών, προφανώς από κάποιο σύλλογο κρουστών, που έδιναν μια παράσταση δρόμου. Αφού περάσαμε την πλατεία Συντάγματος, φθάσαμε στο μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη και στην Βουλή. Πριν μπούμε στο κτήριο, είδαμε την αλλαγή της Προεδρικής φρουράς και κάναμε μια μικρή και σύντομη περιήγηση στους γύρω χώρους. Διασχίσαμε την οδό Ηρώδου Αττικού, βλέποντας τον Εθνικό Κήπο, το χώρο όπου εδρεύει η Προεδρική Φρουρά, το Προεδρικό Μέγαρο και το Μέγαρο Μαξίμου, όπου και στεγάζεται το γραφείο του Πρωθυπουργού. Στη συνέχεια γίναμε δεκτοί στο χώρο της Βουλής όπου και είχαμε μια πλήρη και άψογη ξενάγηση από τους αρμόδιους υπαλλήλους. Αρχικά έγινε ενημέρωση γύρω από την ιστορία του θεσμού, με την παράλληλη προβολή σχετικού υλικού και ξεναγηθήκαμε στο χώρο όπου φιλοξενούνται τα ιστορικά κειμήλια της πολιτικής ιστορίας του τόπου μας. Ίσως η πιο εντυπωσιακή στιγμή ήταν η ξενάγηση στην αίθουσα των συνεδριάσεων της ολομέλειας. Εδώ είχαμε μια εμπεριστατωμένη ενημέρωση στη διάρκεια της οποίας κάτσαμε στα βουλευτικά έδρανα, δεδομένου ότι τη μέρα αυτή δεν γινόταν συνεδρίαση της ολομέλειας. Οι μαθητές/τριες έδειξαν έντονο ενδιαφέρον διατυπώνοντας πολλές απορίες, όμως έδειξαν και ενημερωμένοι/ες σε πολλά θέματα, αφού απήντησαν σωστά στις περισσότερες ερωτήσεις που τους έγιναν από τις υπεύθυνες κυρίες της ξενάγησης. Αφού ολοκληρώθηκε η ξενάγηση στον «ναό» της Δημοκρατίας, επιβιβαστήκαμε στα λεωφορεία για την επιστροφή στο ξενοδοχείο, περνώντας πάλι και βλέποντας κάποια σημαντικά και ιστορικά κτήρια της πόλης. Το βράδυ, τελευταίο της επίσκεψής μας στην Αθήνα, δειπνήσαμε στην ταβέρνα «Ελαφοκυνηγός», κοντά στο ξενοδοχείο και στη συνοικία της Ν.Φιλοθέης, που διέθετε και ένα πλούσιο μουσικό πρόγραμμα από ορχήστρα με ελληνική μουσική, ρεμπέτικα, λαϊκά και έντεχνα.

Το επόμενο πρωί της Κυριακής 26/11, αναχωρήσαμε πολύ νωρίς από το ξενοδοχείο. Πρώτος σταθμός μας ήταν το ιδιαίτερης σπουδαιότητας από άποψη εκθεμάτων, Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, επί της οδού Πατησίων δίπλα στο Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο. Ξεναγηθήκαμε από τις ξεναγούς μας στις αίθουσες και θαυμάσαμε το πλήθος των συλλογών και των απαράμιλλης ομορφιάς έργων τέχνης «ταξιδεύοντας» στις διάφορες περιόδους της αρχαίας μας ιστορίας από την νεολιθική εποχή έως και τη ρωμαϊκή κατάκτηση. Στη συνέχεια και αφού βγήκαν οι απαραίτητες αναμνηστικές φωτογραφίες στον Κήπο του Μουσείου ξεκινήσαμε για τον τελευταίο χώρο επίσκεψης όπως είχαμε προγραμματίσει. Περάσαμε έξω από το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο και την ιστορική πόρτα, όπου διαδραματίστηκαν τα γεγονότα της εξέγερσης του 1973, και αφού διασχίσαμε την πλατεία Ομονοίας, το κέντρο της Αθήνας, φθάσαμε στον χώρο της Τεχνόπολης στο Γκάζι στον Κεραμεικό. Η περιοχή αυτή όπου κάποτε λειτουργούσε το εργοστάσιο φωταερίου ήταν μια από τις πλέον υποβαθμισμένες περιοχές του κέντρου, σήμερα όμως και μετά τα έργα ανάπλασης που έγιναν την περασμένη δεκαετία, μεταμορφώθηκε σε έναν όμορφο χώρο, πόλο έλξης για χιλιάδες επισκέπτες και κατοίκους, όπου χτυπά χωρίς υπερβολή, η καρδιά του πολιτισμού της Αθήνας με χώρους συναυλιών, θεατρικών παραστάσεων, ψυχαγωγίας και ποικίλων άλλων δραστηριοτήτων. Αφού περιηγηθήκαμε για λίγο στο χώρο, όπου από νωρίς πολλοί εργάτες έκαναν πυρετώδεις προετοιμασίες για τις γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, αναχωρήσαμε για την επιστροφή στις Σέρρες. Φθάσαμε αργά το απόγευμα, κουρασμένοι αλλά και ιδιαίτερα ικανοποιημένοι και χαρούμενοι για αυτό το «πλούσιο» τριήμερο που περάσαμε στην Αθήνα.

Συνοδοί της εκπαιδευτικής επίσκεψης ήταν οι καθηγητές/τριες Ελευθεράκος Α., Ζίχναλη Μ., Καπρινιώτης Ν., Κόνιαρη Ε., Σκαλτσάς Γ.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *